返回

收聽

東展廳 

貝聿銘、曹慰祖、約翰·莫福德 中國北京香山飯店 (1979至1982年) 檯燈

約1982年
檯燈以金屬、玻璃和青銅線製造,表面的馬賽克圖案由勾勒金邊的白色碎片形狀組成。圓環狀的燈頭頂部有一凸出部分,燈臂連接至圓形底座。連接檯燈的電線繞着一個插頭,置於畫面右方。

M+,香港,© expired,圖片:M+, Hong Kong

曹慰祖:

我會話呢個項目改變咗我嘅生命,甚至係成就咗我嘅人生。

旁述:

呢個係曹慰祖。1979年,佢係著名美藉華裔建築師貝聿銘旗下一名年輕助理。喺美國,貝聿銘當時啱啱贏咗北京香山飯店嘅設計、建造同裝修工程嘅委約,而呢盞華麗嘅枱燈係其中嘅一小部分。

曹慰祖當時喺北京現場,負責將貝聿銘嘅設計赴諸實行。

曹慰祖:

對貝聿銘嚟講,佢想利用呢個機會嚟探索一啲對佢非常深刻、有共鳴而且好重要嘅嘢,就係要將佢所學到嘅應用返喺祖國身上。佢仲有一個獨特嘅使命,就係要恢復果種對土地、歸屬感,以至大自然同建築環境關係嘅中國傳統思維。

旁述:

呢盞燈係曹慰祖同室內設計師John Morford合作嘅成果,亦將貝聿銘嘅視野體現喺酒店各個方面之中。酒店嘅中庭係一個好大但私密嘅休息區,而盞燈嘅設計係為咗提昇中庭嘅感性氣氛。

曹慰祖:

我哋決定要將光線引入空間入面嘅物件上;光源可以向下然後反射。而呢種光線比起直接將光線照喺塊面度,會令人更加好睇。當光線射向下,咁當然,盞燈嘅主體亦一定要係好靚。所以,我哋就決定簡簡單單就可以,就圓柱型啦。

旁述:

設計完成之後,曹慰祖同當地嘅工匠緊密合作,利用傳統嘅景泰藍金屬加工技術,造出冰裂紋圖案。正如曹慰祖之前所講,呢種共同協作嘅做法,以及對地點同空間嘅敏感度,從根本上改變咗佢日後嘅工作方式。

曹慰祖:

對我嚟講,身為一個建築師,我哋係服務人,唔剩係領導而係會引導,有責任從開始令世界連結起嚟。喺呢個項目,我要同一啲幾乎同我係完全唔同世界嘅人合作,喺嗰兩年嘅過程中,我哋不知不覺成為咗一家人,大家都努力令呢個項目盡善盡美。即使喺今日,我每次諗番起都仲會非常激動。我哋建立嘅手足之情,要一直銘記,我哋並唔孤單。呢個係我工作嘅座右銘,一切都要歸功於我喺呢個項目上嘅經歷。

旁述:

中國北京香山飯店檯燈,係貝聿銘、曹慰祖同約翰・莫福德喺大約1982年設計嘅燈具,媒材包括金屬、玻璃同青銅線,高47.5厘米、長40.5厘米、闊40.5厘米。

檯燈由下而上包括燈座、燈柱同燈罩三個部分,以圓形同圓柱為主要設計。燈具以象牙白色為主,表面光滑而且帶有光澤,佈滿青銅色嘅碎裂紋理。燈座為圓形,燈柱為圓柱狀,燈座同燈柱無縫接合,連成一體,燈柱就好似喺燈座中央直接拉高成圓柱狀,邊線彎曲角度自然流暢。燈罩為兩個同心圓,似係一個有厚度嘅圓餅,外襯一個厚身啲嘅空心圈餅。內圓直徑同燈座差唔多闊,外圈直徑就比燈座闊差唔多三分之一,內圓同外圈有一線罅隙,只係喺3點、6點、9點同12點鐘位置裝有幼金屬枝連接。喺側面睇,內圓比起外圈大約高六分之一,睇起嚟外圈就好似懸浮喺半空咁。

燈座嘅圓邊裝有一條電線,接駁住一個白色平頭插頭;電線同插頭整齊綁好,紮成一紮。